top of page

למען גוף ונפש – קרקוע: יתרונות בריאותיים שיגרמו לכם לרצות להוריד נעליים.

גראונדינג, הידועה גם בשם קרקוע, היא תרגול של חיבור ישיר עם האנרגיה הטבעית של כדור הארץ על ידי הליכה יחפה על דשא, חול, אדמה או כל משטח מוליך טבעי. הוא צובר פופולריות בשנים האחרונות בשל היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים שלו והכמות הגוברת של מחקרים שנערכים בנושא.


מחקר על קרקוע הראה שיכול להיות לה מספר יתרונות פיזיולוגיים, כולל הפחתת דלקת, שיפור זרימת הדם, הפחתת מתח וקידום שינה טובה יותר. נמצא כי קרקוע משפיעה לטובה על מצבים כמו דלקת פרקים, סוכרת וכאב כרוני, ויכולה גם לסייע בשיפור מצב הרוח ורמות האנרגיה.


אחד המנגנונים המרכזיים שבאמצעותם הוכח לקרקוע יתרונות אלו הוא דרך העברת אלקטרונים מהאדמה לגוף. העברת אלקטרונים זו התגלתה כבעלת השפעה אנטי דלקתית ומסייעת בהפחתת מתח חמצוני, אשר תורם עיקרי למספר מצבים בריאותיים כרוניים.


מנגנון נוסף שבאמצעותו נמצאה לקרקוע השפעה חיובית על הבריאות הוא באמצעות השפעתה על מערכת העצבים. מחקרים הראו כי קרקוע יכולה לעזור להפחית מתח ולקדם רגיעה על ידי הפחתת רמות הקורטיזול, שהוא ההורמון הקשור למתח וחרדה. זה בתורו יכול להוביל לשיפור באיכות השינה, כמו גם להפחתה בסימפטומים של דיכאון וחרדה.


כמו כן נמצאה לקרקוע השפעה חיובית על מחזור הדם ומערכת הלב וכלי הדם. מחקרים הראו שזה יכול לעזור להפחית את צמיגות הדם ולשפר את זרימת הדם, מה שיכול להיות מועיל במיוחד עבור אנשים עם לחץ דם גבוה או מצבים קרדיווסקולריים אחרים.


לבסוף, נמצאה לקרקע השפעה חיובית על מערכת החיסון. מחקרים הראו שהוא יכול להגביר את הייצור של תאי דם לבנים ולשפר את התגובה החיסונית, מה שהופך אותו לכלי שימושי לשיפור הבריאות והרווחה הכללית.


לסיכום, קרקוע היא דרך פשוטה אך יעילה לשיפור הבריאות והרווחה. עם גוף הולך וגדל של מחקרים המדגישים את היתרונות שלו, זהו היבט חשוב של אורח חיים בריא שכדאי לקחת בחשבון. בין אם אתם מחפשים להפחית מתח, לשפר את השינה או להגביר את מערכת החיסון שלכם, קרקוע היא דרך טבעית ויעילה להשגת מטרות אלו.


אז צאו החוצה - ודעו קודם כי השטח בלי קוצים, אבנים חדות או כל דבר שיכול להכאיב או לפצוע. הורידו נעליים והתחברו חזרה עם הטבע.

המחקרים מראים תוצאות אפילו לאחר רק 15 דקות של הליכה יחפה! הנה כמה לינקים למחקרים להעשרת הידע!




כתבות ומחקרים בנושא:

1. "The Effects of Grounding (Earthing) on Inflammation, the Immune Response, Wound Healing, and Prevention and Treatment of Chronic Inflammatory and Autoimmune Diseases" - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4378297/ 2. "Grounding the Human Body During Sleep as a Novel Approach for Improved Sleep and Reduced Pain: A Pilot Study" - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5357657/ 3. "Grounding the Human Body Reduces Blood Viscosity—a Major Factor in Cardiovascular Disease" - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6295291/ 4. "The Effect of Grounding (Earthing) on Physiology" - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4378295/ 5. "Grounding Improves Inflammation, Immune Function, and Wound Healing" - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6895183/ 6. "Grounding (Earthing) the Human Body Reduces Stress and Improves Well-Being: A Pilot Study" - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3818446/


bottom of page